Η ιστορία της συσκευασίας των προϊόντων

Η συσκευασία των προϊόντων αποτελεί σήμερα ένα ολόκληρο πεδίο της βιομηχανίας, στο οποίο δίνεται ιδιαίτερο βάρος, ειδικά όταν πρόκειται για συσκευασία τροφίμων. Με την συσκευασία των αγαθών αυτά μπορούν να προστατεύονται, να διακινούνται ευκολότερα αλλά και να γίνονται πιο ελκυστικά για τον καταναλωτή. Στην εποχή μας η συσκευασία στηρίζεται στην υψηλή τεχνολογία, η οποία προφυλάσσει τα προϊόντα, για να μη φθείρονται ή αλλοιώνονται. Η τεχνολογία αυτή έχει οδηγήσει στη δημιουργία αυτόματων ή ημιαυτόματων μηχανών συσκευασίας, οι οποίες έχουν καταστήσει πλήρως αυτοματοποιημένη τη διαδικασία της συσκευασίας και επιτρέπουν την τυποποίηση των προϊόντων με βάση συγκεκριμένους κανόνες. Τα πράγματα, όμως, δεν ήταν πάντα έτσι και τα μηχανήματα συσκευασίας είναι επίτευγμα μόλις των τελευταίων χρόνων.

mixanimatasiskeuasias

Στα προϊστορικά χρόνια ο άνθρωπος σκέφτηκε για πρώτη φορά την έννοια της συσκευασίας παρατηρώντας τη φύση γύρω του. Έτσι, συνειδητοποίησε ότι οι καρποί προφυλάσσονταν από τις εξωτερικές συνθήκες και τους μικροοργανισμούς με το τσόφλι και τη φλούδα, η οποία διατηρούσε τα πολύτιμα συστατικά αναλλοίωτα για καιρό. Παράλληλα, ο άνθρωπος παρατήρησε τα ζώα και κατάλαβε πως το δέρμα και το τρίχωμα προστάτευε τα όργανα. Η λογική συνέπεια αυτών των παρατηρήσεων ήταν να δημιουργήσει τις πρώτες συσκευασίες με φύλλα δέντρων, έτσι ώστε να μεταφέρει την τροφή του και να τη φυλάσσει.

 
Στην αρχαιότητα το ρόλο της συσκευασίας έπαιζαν δέρματα ζώων, τα οποία υφίσταντο ειδική επεξεργασία, για να μπορούν να χρησιμεύουν και ως δοχεία υγρών. Παράλληλα, οι άνθρωποι έπλεκαν καλάθια για τη μεταφορά των στέρεων προϊόντων και κατασκεύαζαν ξύλινα βαρέλια, τα οποία θεωρούνταν κατάλληλα για την αποθήκευση αγαθών, όπως το κρασί. Ωστόσο, στην εποχή εκείνη δεν υπήρχε ακόμα η έννοια της συσκευασίας ως προβολή του προϊόντος και δεν χρησιμοποιούνταν χαρτί, το οποίο ως υλικό ήταν ακόμη άγνωστο.

 
Η έννοια της βιομηχανικής συσκευασίας, ως πεδίου το οποίο στοχεύει στη διατήρηση αλλά και την προώθηση των αγαθών μέσω τυποποιημένων συσκευασιών για το κοινό, καθιερώθηκε το 1746 στην Αγγλία, όταν ο γιατρός Robert James πούλησε ένα φάρμακο για τον πυρετό σε σκόνη μέσα σε ένα κουτί. Λίγα χρόνια αργότερα ξεκίνησε να διακινείται στο Λονδίνο άρωμα λεβάντας σε γυάλινη μποτίλια, ενώ και το λάδι ή η μουστάρδα πωλούνταν σε ειδικά βάζα, τα οποία όχι μόνο προστάτευαν το προϊόν, αλλά ταυτόχρονα ανέγραφαν τα χαρακτηριστικά του και διαφήμιζαν τις ιδιότητές του. Η συσκευασία ως μέσο αποθήκευσης, διατήρησης αλλά και διαφήμισης των αγαθών ήταν πλέον γεγονός.

 
Με τη βιομηχανική επανάσταση η βιομηχανική συσκευασία απέκτησε τεράστια δύναμη και κατέκλυσε την αγορά, δίνοντας τη δυνατότητα στους παραγωγούς να διακρίνουν τα προϊόντα τους και να ξεχωρίσουν έναντι των ανταγωνιστών τους. Με την τεχνολογική επανάσταση και ήδη στο κατώφλι του 21ου αιώνα οι αυτόματες μηχανές συσκευασίας αποτελούν μονόδρομο για τις μεγάλες βιομηχανικές μονάδες. Αυτόματες ετικετέζες, γεμιστικά και πωματιστικά μηχανήματα συσκευασίας καθιστούν τη διαδικασία εύκολη, γρήγορη και ανέξοδη και έχουν λύσει τα χέρια των παραγωγών και των κατασκευαστών αγαθών. Έτσι, αυτές οι μηχανές συσκευασίας είτε βρίσκονται μέσα στις βιομηχανικές μονάδες είτε παρέχονται από εξειδικευμένες εταιρείες, οι οποίες συνεργάζονται με τους παραγωγούς για την παροχή του βέλτιστου αποτελέσματος.

 

Για μηχανήματα συσκευασίας μπείτε εδώ